maandag 10 augustus 2015

Moet je rondjes rennen van de fysio ?

Wanneer kan Dropje gehaald worden vraagt oudste aan mij. Hoezo, vraag ik?
Ben al drie keer voor nop naar zijn hok geweest, ik vergeet steeds dat hij er niet is.
Ik ga Oma zo bellen om te vertellen dat wij gezond en wel thuis zijn en dan overleg ik het. Mijn moeder vraagt vrijwel meteen of het goed is dat ze het konijn komen brengen. Dat vind oudste vast een top idee want hij loopt steeds voor nop naar zijn hok. Nou hij mag hem van mij hebben zegt mijn moeder mopperig. Was het geen gezellige logĂ©?  Nou nee, vorig jaar was hij aardig wat makkelijker, dat hoor je nog wel.
Met grote vraagtekens leg ik de telefoon neer. Zou ons pitbull konijn een kip te grazen gehad hebben?
Wat is er nou gebeurt vraag ik haar wanneer ze de keuken binnen loopt. Dat smerige konien is hem gesmeerd. Ik vond hem zo zielig in dat kleine hokje, ik dacht toen ik het hok ging schoonmaken, weet je wat, ga jij maar eens lekker in de ren. In de ren doen was niet zo moeilijk maar toen ik hem weer terug wilde zetten is hij hem gesmeerd. Ik heb alles uit de kast gehaald om dat beest te lokken. Oma bouwde een trappetje van stenen en legde op elke steen een snoepje. Hij zal wel gedacht hebben we zijn hier niet bij het circus. Hij zette het op het rennen onder de auto door, langs de rododendrons over het gras, want rennen kan hij ……  en hoppa de vijver in.
Mijn moeder heeft een web van draadjes over de vijver gespannen om te voorkomen dat de reigers haar vissen pikken. Dropje blijkt uitstekend te kunnen zwemmen maar zijn oren bleven achter de draden hangen zodat hij niet ver kwam. Mijn moeder niet al te best te been gaat op een drafje naar de schuur op zoek naar een schepnet in de hoop dat ze hem uit de vijver kan vissen.
Tegen de tijd dat zij terug is, rent het konijn kletsnat alweer door de tuin, opnieuw achter de rododendrons langs, onder de auto door dwars door het gaas naar de buurman toe waar doorgaans een hond op de oprit ligt. Wat een geluk de buren inclusief hond zijn niet thuis. Ze glippen gauw de tuin in om verder te gaan met hun poging konijn vangen.
Laat de buurman nou thuis komen. Oma gaat eten koken, ze kan het konijn niet meer zien. De buurman neemt haar taak over. . . Ze willen het konijn de garage in jagen en vangen door er een deken op te gooien. Opa heeft een jas in de hand en de buurman een deken. Het konijn schreeuwt moord en brand maar stinkt er in. In de hoek van de garage kunnen ze haar pakken.
Buurvrouw van de andere kant komt eens even poolshoogte nemen.
Wat was je toch aan het doen buurvrouw. Moet je rondjes rennen van de fysio………
Tot later M@rina!

Leuk als je een kijkje neemt op Facebook minuutvanmarina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten